Hi.
HOME ABOUT AFFIES stuff extra extra

"Just because I am not talking doesn't mean I'm in a bad mood.. Sometimes I just like being quiet.."

follow | dashboard

tagboard




its all about us




Archives



that person inspiring me

written on Wednesday, May 1, 2013 @ Wednesday, May 01, 2013 ✈{ 0 comment(s) }


Masih ingat lagi dengan sahabat aku, Cahaya ?
Kalau tidak, bacalah di SINI
Sungguh, aku rindu dia...

Persoalan di tajuk post ini telah dijawab
Ya, dia lah 'orang' itu
Seseorang yang telah memberi aku inspirasi
Dalam terus berjuang dalam menghadapi hidup ini
Kerana, aku tahu apa yang pernah berlaku dalam sejarah hidupnya..

Biarpun aku bukan sahabat yang telah bersama dengannya bertahun-tahun
Ia cuma mengambil masa dalam 3 bulan saja
Bermula dengan soalan yang bermain di fikiran
Dan akhirnya menjadi satu perbualan tidak langsung antara kami
Haslinya, terbina satu persahabatan sehingga saat ini..


Peristiwa hitam melanda sudah cukup untuk membuatkan dia rebah tersungkur
Namun, apa yang aku dapat huraikan dari setiap message dia
Dia sungguh tabah, kuat dan cekal dalam mengatasinya
Walaupun ia berkait dengan maruah diri dan keluarga
Sekalipun pernah terdetik di hatil kecilnya berputus asa
Tetapi dia tetap bangkit melawannya
Biarpun fizikalnya kecil tapi semangatnya besar

Dia merupakan salah seorang yang banyak dapat memotivasikan aku
Biarpun dia tidak pernah tahu bahawa aku mengaguminya
Setiap kali aku teringatkannya, pasti gugur air mata ini
Biarpun aku cuma menutur namanya
Ia sudah cukup membuatkan aku berasa sedih

Salah satu ayat yang terpacul di mulutnya saat aku menelefon dia suatu ketika
"Walaupun kita jauh, tapi hati kita dekat. Biarpun kita baru kenal, tapi dah macam lama kenal kan. Sebab itulah kita jadi kawan rapat."
Aku sentiasa teringat setiap bait kata-kata dia
Kerana aku tahu, dia lebih banyak pengalaman hidup daripada aku
Terima kasih SAHABAT....



#mungkin ada ayat yang diucap oleh dia telah diubah sedikit..huhu~

Labels:






© 2014 Skin by Sha_Kai & Hana_Mi. Basecode by mintrose. Thanks 4 visiting this blog!