Hi.
HOME ABOUT AFFIES stuff extra extra

"Just because I am not talking doesn't mean I'm in a bad mood.. Sometimes I just like being quiet.."

follow | dashboard

tagboard




its all about us




Archives



Matlamat Sebenar BerBlogging

written on Wednesday, May 15, 2013 @ Wednesday, May 15, 2013 ✈{ 0 comment(s) }


Di pagi yang hening
Di mana kebanyakan manusia sedang lena 
Aku masih lagi terjaga
Dalam menyiapkan header blog yang tersangat lah cantik
Sambil itu aku mendengar radio IKIM.fm
1 segmen ulangan
Dimana seorang blogger telah membuat duit dalam bidangnya melalui BLOG


Di akhir kalam beliau
Menjelaskan bahawa kita mesti ada matlamat yang jelas dalam berblogging
Aku tak ingat apa yang diutarakan oleh beliau
Apa yang mampu aku huraikan
Matlamat utama menjadi blogger adalah 
Setiap apa yang kita update dalam blog
Memberi manfaat kepada orang lain
Serta ada tujuan yang jelas 
Lagi-lagi promoter atau penjual sesuatu produk
Mereka harus memikirkan keselesaan dan keberhasilan produk mereka terhadap pelanggan
Bukan hanya ingin mendapat untung

Namun, kebanyakan blogger sekarang
Tidak tahu untuk mengaplikasikan blog ini
Sebagai satu cara dalam menyampaikan dakwah
Serta menyebarkan info-info yang sahih
Mereka lebih gemar menceritakan perkara yang lagha
Dan tidak memberi faedah langsung terhadap pembaca
Lebih malang lagi apabila menceritkan sesuatu peristiwa
Dalam tidak sedar kita telah mengaibkan orang lain
Dapat free je dosa tu


Apa-apa pun
Satu pepatah yang sering aku gunakan 
Dalam memberi nasihat kepada orang lain
"Angkara mulut, badan binasa"
Dan satu kata-kata yang sangat membuatkan aku terasa
"What you give, you get back"
Maka, hati-hati lah ketika ingin mengupdate post blog
Fikir dahulu ye~

# peringatan untuk diri ini juga..

Labels:






© 2014 Skin by Sha_Kai & Hana_Mi. Basecode by mintrose. Thanks 4 visiting this blog!